EmmaElins

Direktlänk till inlägg 6 juli 2016

Vad hände?

Av emmaelins - 6 juli 2016 21:26

Hej allesammans!



I detta inlägget så tänkte jag ta upp det här angående mitt tecknande.

För ett ganska bra tag sedan så la jag upp lite teckningar jag målat här på bloggen, samt gav lite tips på hur man kan göra som nybörjare och så vidare. Av en andledning så lade jag det åt sidan. Det var till och med några läsare som undrade varför jag aldrig gjorde några tecknings-relaterade inlägg längre eller om jag ens ritade längre.

Just det här med att ge tips lade jag åt sidan för jag kände att "Äh, det finns ju så många som är bättre än mig på att ge tips. Det finns ju så många som är så mycket bättre än mig på att måla, varför ska just jag sitta och lägga upp det jag har gjort och dela med mig av saker när det finns så många som är bättre än mig?" I den vevan försvann liksom hela kategorin som handlade om teckning från bloggen. Men nu har jag insett att jag inte kan tänka så. Dumma jämförelser ska inte hindra mig att lägga upp det jag vill lägga upp. Det kommer finnas många som är bättre än mig, utbildade, konstnärer eller helt enkelt de som har mer talang för saken, men inte ska det sätta stopp för något. Jag ska köra på ändå, sålänge jag vill. Haha, jag blir lite irriterad på mig själv när jag har tänkt såhär. 


För någon dag sedan så kollade jag igenom lite lådor och förråd på mitt rum och hittade en massor av fina pennor, som jag knappt använt än. Man skulle kunna säga att det gav mig en tankeställare och kickade igång intresset på nytt för de senaste dagarna har jag faktiskt suttit och skissat lite i mitt block.

Jag hoppas iallafall att ni gillar den här idén. Eller idén som väcks till nytt liv, skulle man väl kunna säga. Jag hoppas även att jag kommer inspirera läsare här på bloggen till att måla. Fram med blocket, blyertspennan, suddet och börja kladda om du inte känner att du inte har någonting att göra. Vem vet, du kanske kommer finna din största hobby? ;)




Jag inviger kategorin på nytt med denna teckning som jag målade i måndags...natt. (Oupsiii)




    

Av någon andledning så gillar jag att rita ögon + ögonbryn mer än allt annat. x)





Vi hörs hörni!








 

 
 
Ingen bild

Anonym

11 juli 2016 11:14

Å va kul att du delar med dig igen av det du tecknar och bra tips! Du är så bra! Älskar er blogg o inlägg.

emmaelins

11 juli 2016 12:14

Tack snälla du! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards