EmmaElins

Direktlänk till inlägg 2 juli 2016

Frågor & Svar

Av emmaelins - 2 juli 2016 20:58

Hej på er!



I detta inlägget tänkte jag bjuda på lite allmäna frågor och svar, både sådana frågor ni ofta undrar över men även lite annat som jag tagit från andra bloggar. Vi kör igång!

Eftersom att Elin inte är med nu så kan jag bara svara för mig själv.





Hur lång är du?

Jag är 170 cm, det var jag iallafall senast jag mätte och jag vet inte om jag växt sedan dess.




Har du någonsin ljugit för en lärare i skolan?

Eh, ja det har jag faktiskt gjort kan jag erkänna. Inte "värsta" lögnen, men det har hänt ett antal gånger att man dragit en liten lögn. Grejen är att folk alltid köper allt jag säger eftersom att jag låter så pålitlig och ingen tror att jag skulle ljuga. Men jo, jag säger som Linda Bengtzing - Jag ljuger så bra. Haha, fast jag är nästan alltid ärlig, för ärlighet varar längst som man säger.





Hur länge har ni dansat och funderar ni på att gå vidare på dansspåret efter grundskolan?

Vi har dansat sedan i fyran, så alltså i 5 år nu ungefär. Ja vi har absolut funderat på att välja en estetisk linje med dansinriktning men inget är ännu bestämt eller skrivet i sten.





Har ni några bra tips på enkelt och gott snacks?

Naturgodis alla dagar i veckan. Det är vad jag skulle kalla för "enkelt och gott". Kan verkligen tipsa om rostad majs och chilinötter! Mummmmmsss, så gott!





Vad föredrar ni för plagg nu på sommaren?

Om jag ska välja ett enda plagg som är perfekt för en varm sommardag så är det en playsuit. Helt klart. Så otroligt skönt att bara dra på sig och också väldigt snyggt!





Bra träningstips?

Oj, om det gäller kondition så är löpning den absolut mest effektiva träning enligt mig då det biter mest på mig! Och då menar jag att inte springa ut på en löprunda en gång i månaden, utan för att det ska ge något måste man åtminstone försöka ge sig ut 1 - 2 gånger i veckan om man inte håller på med annan sorts träning också. Annars är det svårt att se en utveckling med kondisen. ;)

Vad det gäller styrka så har man ju två val, antingen gym eller egna program hemma. Jag har bara kört hemma och jag tycker det funkar jättebra. Det finns bra program på youtube för varje kroppsdel, så det är bara att söka sig fram!





Kan ni gå ut osminkade på t.ex stan?

Alltså, helt, helt osminkad har jag svårt för. Visst kan jag göra det om jag bara ska vara med kompisar eller så, men just stan eller skolan.. nej inte helt osminkad. Men jag behöver inte vara "fullsminkad" heller. Jag skippar faktiskt helst mascaran då det är mycket skönare utan och man kan klia i ögonen när man vill. Men eftersom att jag också tycker det är kul att stå och sminka mig så är jag oftast sminkad på ett eller annat sätt.





Hur mycket bilder knäpper ni på en dag?

Detta är så olika från dag till dag. Det har ibland hänt att jag knäppt ca 500 bilder på en dag, och ibland inte en enda. Det beror helt på vad vi gör. Har vi photoshoots är det mycket möjligt att det blir flera hundra, men gör vi inget särskilt blir det ju självklart inte så många. Men oftast knäpper jag nästan alltid några bilder på en dag, både med kameran och mobilen.





Skulle ni kunna tänka er att "jobba" med bloggen i framtiden och kunna försörja er på den?

Att jobba med sina absolut största intressen som i detta fallet är foto, mode & blogg som alla hör ihop vore ju drömmen såklart. Det är väl allas dröm? Att kunna jobba med det man tycker är roligast.

Men absolut, att leva livet, åka på sponsrade utlandsresor, äta lyxigt varje dag, gå på modevisningar, gå på event, driva en framgångsrik blogg och tjäna cash på det - det blir knappast bättre än så i min värld! 

Såklart är bloggandet bara glammigt jämt, och det jag nämnt här ovan kanske låter väldigt ytligt.

Men att jobba med bloggen är bara en av de drömmar jag har, jag har fler drömmiga och kanske lite mer realistiska planer för framtiden! ;)




   








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards