EmmaElins

Direktlänk till inlägg 27 juni 2016

Solprodukter - tips

Av emmaelins - 27 juni 2016 19:59

Hej allihopa!



Vad passar inte bättre än lite tips och rekommendationer på olika solprodukter nu såhär års när solen är som starkast och det är sommar. Detta är bara mina personliga åsikter och tips, så det är inget sponsrat eller så.

Vi kör igång!



 


Dessa 4 produkter har alla en sak gemensamt, de är superbra och funkar superbra till det de är avsedda att användas för!






ACO After sun gel


 

Denna After sun-gelen brukar jag smörja mig med när huden blivit röd eller på annat sätt skadad av solen. Man kan även ta den när man blivit torr av solen. Den är väldigt effektiv och lugnar huden på en gång. Något annat jag tycker är bra är att det är Apotekets egna märke, så man kan iallafall lita på att det inte är en massa lustiga ämnen och dåliga kemikalier i vilket känns väldigt bra!











ACO sun lotion - body & face


 

Solkräm på sommaren är ett måste! Många struntar totalt i det och utsätter då medvetet huden för fara, speciellt om man är blekare av sig och inte redan har ett brunt pigment. Haha, detta ska jag sitta och säga.. jag kan erkänna att jag också struntar i det ibland. MEN, inte på sådana ställen där huden är tunn och blir lätt bränd som t.ex på bröstet och i ansiktet.

ACO har även framställt solkrämer bara för ansiktet vilket jag tycker är superbra! Har man en hy som lätt reagerar på feta krämer så som solkräm är det bra att ha en lättare, speciell kräm för ansiktet.

De ni ser på bilden här ovan är båda väldigt bra och har en bra hållbarhet. Fast jag smörjer mig alltid bara en gång, jag tycker det låter alldeles för överdrivet att hälla på sig nästan en halv deciliter som man tydligen "ska", och sedan dessutom ösa på mer efter varje gång man badat..

Nä herrejösses, max en gång för min del. Sedan om det är fel bryr jag mig inte om, huvudsaken är att man inte bränner sig. ;)










Yves Rocher Expert Reparation


 

Denna bodylotionen har jag skrivit om innan, förra året. Men jag säger det igen, den finns ingen bättre bodylotion än denna! Speciellt om huden blivit torr av all sol eller att man börjar fjälla.

Det är ju viktigt att återfukta huden hela tiden, för annars blir det ju så att huden torkar ut och brännan flagnar bort - och det vill man ju inte.

Ett stort plus i kanten är att den doftar magiskt gott och somrigt! Och ännu ett plus är att Yves Rochers produkter bara innehåller naturliga ingridienser vilket såklart också känns bra!





Ja, det var alla produkter jag tänkte tipsa om idag. Nu när jag läst igenom inlägget en gång till insåg jag att jag låter lite som en försäljare och expert. x) Och jag är varken något utav det, jag vill inte framstå som någon "allvetare". Haha, hoppas ni gillade inlägget så hörs vi nästa!









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards