EmmaElins

Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

Europaresa

Av emmaelins - 22 juni 2016 20:07

Hej på er!



Nu när Elin är iväg på sin Europaresa blev jag såklart påmind om våran som vi gjorde förra året, ner till Italien. Ni som läst bloggen sedan dess, ni vet. Men för er andra nya läsare så var jag och min familj på en Europaresa förra året då vi bilade ner till Italien. Jag har en mapp sparad i min dator med alla bilder från resan som jag kollade igenom igår, och jag satt i en timme och redigerade några av dem litegrann.

Jag tänkte faktiskt visa er en hel del, men några har ni nog redan sett.

Jag tycker att det är mycket lättare att berätta saker när man har bilder till, så därför gör jag som så att jag skriver lite grann till varje bild!





 

Okej, så vi hoppar in direkt i Tyskland. Denna bild tog jag när vi stannat till vid ett litet mini-hotell vid vägkanten i Tyskland. Men det är ju just detta som är charmen med att bila, att man inte ska boka allt innan och bo lyxigt överallt. Utan man hamnar där man hamnar, detta lilla hotell hade bara ca 6 rum tror jag men faktiskt väldigt stora och fräscha - och mysiga!




 

Såhär kan det se ut på en rastplats i Österrike - fräscht! Till skillnad från Sveriges "Rasta" och snabbmatskedjor.




 

Inte varje dag man åker bil i detta landskapet, väldigt mysigt att åka med Alperna runt om kring sig, även om det regnar på just denna bild..




 

Här är vi då framme i den mysiga lilla staden Caorle som var vårat mål på denna semestern!


 

 

 

 

 

Vi hyrde en trampbåt och gav oss ut på Medelhavet en stund! ;)





 

På vägen från Italien åkte vi uppe på Alperna för utforska detta fantastiska landskap!

Jag minns att jag tyvärr blev väldigt illamående då vägarna var små & krokiga, det var extremt högt och jag fick typ svindel där uppe. Ni ser ju själva på bilden den lilla vägen med knappt ens något räcke!

Iallafall, bilderna blev väldigt fina måste jag säga.


 

 

Detta var bara för roligt, och gulligt! x) Mitt på vägen, högt uppe på bergen kommer det en skock får och lamm gåendes.. Hihih, var bara tvungen att fota detta!


 

Allra högst uppe på Alperna var det fortfarande vinter även om det var i slutet av juni.



 


 

  
Vi gjorde ett stopp i alpbyn Zell Am See på vägen hem, väldigt mysigt där också!


 

Detta var tyvärr inte vårat hotell, utan förmodligen det dyraste lyxhotellet i staden..



 

Sista stoppet vi gjorde var i Berlin, men det känns det som att jag skrivit om 100 gånger?! Nädå, men nog har jag skrivit om det innan. x)

 

 

På bilden här ser ni det kända varuhuset Ka De We.






Ja, det var allt jag hade att visa och skriva just nu. Nu ska jag sätta mig i soffan för att kolla på Sverige i fotbolls-EM. Ha det bra, hörs!










 

 
 
ingridsplace

ingridsplace

22 juni 2016 23:07

Åh vad fina bilder och vilken mysig resa ni gjorde! Ska peppa min familj så vi kan göra likadant :D

http://nouw.se/ingridsplace

emmaelins

23 juni 2016 12:23

Taack! Ja, det är verkligen något man bör göra någon gång i livet! :D
Kram!

E&E

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards