EmmaElins

Direktlänk till inlägg 14 juni 2016

Mysdag - shopping & lyxmat

Av emmaelins - 14 juni 2016 21:29

Hej allihopa!



Jag tar och berättar lite om gårdagen idag istället då jag var helt slut när vi kom hem igår. Så att sätta sig och göra inlägg var inte att tänka på.


Men vi hade iallafall en jättemysig dag igår med shopping och supergod mat.

Vi tog tåget till Jönköping runt 9 på morgonen. Det som är lite synd är att det är ganska bökigt att åka tåg från vår stad till just Jönköping, det går inga direkttåg så man måste byta en gång och det tar ju längre tid än att åka bil. Men det funkar, det var ganska smidigt ändå!

När vi väl var framme gav vi oss på shoppingen direkt, och det blev en väldigt lyckad shoppingrunda den här gången. Jag hittade en hel del av det jag var ute efter och lite annat också, så det var ju bra. Alla affärer som vi ville gå i finns ju tyvärr inte inne i stan, men däremot ute på A6. Så vi kollade upp vägen dit och började traska helt enkelt. x) Vi trodde att det skulle vara mycket längre än vad det faktiskt var, enligt Google maps var det 2 km och för oss var det inte några problem att gå den sträckan - vi fick ju motion på köpet!

Jag köpte faktiskt några grejer på A6, så vi hade ju inte gått dit förgäves!


När vi kände oss klara med shoppingen var det bara att börja gå tillbaka till stan igen eftersom att vi skulle avsluta med att äta på en restaurang där. Jag hade ätit där en gång innan men för Elin var det premiär, och man kan aldrig bli besviken där inne. Bada Bing heter restaurangen och den är en av dem bästa restaurangerna jag har ätit på i hela mitt liv. Det är så jäkla god mat där inne! Det är en lyxigare och modernare hamburgerrestaurang med många olika slags hamburgare, tillbehör, drinkar och goda såser/dipper. Är ni i Jönköping kan jag starkt rekommendera att gå till Bada Bing, du kommer absolut inte att ångra dig.

Detta är inget samarbete eller så, utan bara min ärliga åsikt! ;)

Efter det besöket var vi mätta och belåtna och fick sedan snart därefter skjuts hem av Elins mamma.

Så det var verkligen en lyckad toppendag och väldigt bra start på sommarlovet!



Här kommer lite bilder från dagen:


 

På tågstationen / Fika på Espresso House




 

 

På Bada Bing!


 

 


 

En liten "car-selfie" x)





Hörs!








 


 
 
Ingen bild

Emma

14 juni 2016 23:15

Kan ni inte göra någon slags Haul, ifall ni köpte ganska mycket? Skulle vara kul och se (om ni vill göra en), hihi, kram ❤️

emmaelins

15 juni 2016 08:53

Hej! Det kanske kommer upp ett inlägg där vi har på oss det vi köpte, så håll utkik :)
Kram på dig!

E&E

 
Dalmar

Dalmar

15 juni 2016 01:36

Fina bilder, verkar en fullpackad dag.

http://dalmar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linn

15 juni 2016 17:09

En fråga bara, lite nyfiken hehe men funderar ni fortfarande på att byta portal? 😘

emmaelins

15 juni 2016 19:31

Haha, ja vi förstår att ni undrar!
Vi ska byta portal, men vi har fortfarande inte riktigt bestämt vilken portal vi ska byta till och lite andra registreringar. Men vårat mål är att det ska bli av nu i sommar som vi skrev i ett frågestundsinlägg i april!
Kram E&E

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards