EmmaElins

Direktlänk till inlägg 4 juni 2016

Dansig toppendag!

Av emmaelins - 4 juni 2016 20:48

Hej på er!



Vilken toppendag! Jag berättade ju för er att jag, Elin och våran dansgrupp skulle vara med och dansa på studentkarnevalen idag, och det var så sjukt kul! Det var helt klart något av det roligaste vi någonsin gjort med dansen enligt mig.


Imorse vaknade jag till att åskan mullrade utanför fönstret och regnet smattrade mot altantaket, så min första tanke var att vi skulle få dansa i regn idag. Men så blev det som tur var inte, det klarnade upp framåt 2 då vi skulle börja dansa, så det var ju perfekt. Det var liksom inte för varmt idag, utan det var lagom.

Det är klart att man var lite nervös precis innan vi skulle börja gå, men det släppte ganska snart och övergick i ren energi och lycka för att det var så kul. Vi började nere vid gymnasiet där alla utklädda studenter stod redo med dunkande musik, plakat och annan rekvisita i en lång parad efter oss dansare.

När vi kom fram till Storgatan (som är en mycket lång huvudgata genom våran stad, för er som inte vet) började publiken öka och jag såg väldigt många jag kände igen! ;) På torget var det hur mycket folk som helst vilket bara var kul för då blev man liksom lite extra taggad.

Innan trodde jag att vi skulle dansa hela Storgatan fram och tillbaka utan avbrott, men som tur var fick vi en liten vattenpaus. Annars vet jag inte hur vi skulle orkat? Detta var verkligen som ett intensivt träningspass, så om du går med den uppfattningen att dans inte är jobbigt har du helt fel.


Iallafall, jag hoppas verkligen att vi kommer att få göra detta igen. Helst nästa år!

Snälla och duktiga Wilma tog lite bilder på oss när vi dansade och efteråt, vilket var väldigt skickligt då det är svårt att få till bra bilder i den folkmassan och när vi rör oss. Jag tänkte visa er några av dem, men det blir inte många då jag gör förfärliga miner på vissa av dem, så det går inte att lägga upp här! x)



 

Visar min glädje ja.... inte här iallafall.. x)




 

 

Detta är efteråt då vi båda är helt svettiga vilket kanske syns? ;)




Ha det bra, hörs!









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards