EmmaElins

Direktlänk till inlägg 1 juni 2016

Träning inför dansparad

Av emmaelins - 1 juni 2016 20:38

Hej på er!



Puh, vad varmt det är! Men jag ska absolut inte klaga, det är ju värmen vi alla längtat efter kalla dagar i april, så nu får vi ju defenitivt vara glada över att den är här.


Just nu har jag den känslan av att allt bara känns så bra! Jag är klar med alla större inlämningar, prov, läxor m.m, och nu återstår bara lite drygt en vecka av chill & roliga saker. Det är inte ofta det är så när det gäller skolan, så man måste verkligen ta vara på det nu.


Den kommande helgen kommer bestå av massor av dans. Detta kommer att vara den sista "uppvisningen" med dansen för denna terminen, men det kommer att bli väldigt kul för detta är en lite annorlunda grej till skillnad från andra uppvisningar. Vanligtvis står vi ju på en scen och har framträdanden, men denna gång ska vi vara med i en parad som går längs med en central och stor gata i vår stad. Det är nämligen studentkarneval på lördag då alla blivande studenter klär ut och visar upp sig genom att gå/åka genom stan medan allmänheten kollar på utmed gatukanterna. Det brukar vara väldigt populärt och det lockar mycket publik, och nu ska våran dansgrupp vara med i den och dansa längst fram.

Vi kommer att behöva börja ladda redan på fredag genom att dricka mycket vatten och äta ordentligt för att få maximalt med energi tills på lördag då vi ska dansa i ungefär 1 timme i streck, helt utan avbrott! Så det kommer att bli ett träningspass som heter duga. Nu när vi har tränat har vi kanske hållt på max 10 minuter i streck, och efter det är man ju nästan helt slut, speciellt i denna värme. Och nu ska vi dansa i en timme, så energi och kondition är ett måste!

Hur som helst ser jag fram emot det väldigt mycket, samtidigt som det är lite småpinsamt också.. x)

Nu är man ju så nära publiken och ser exakt vilka som står och tittar, men aja, jag kommer ha jättekul iallafall, det vet jag.



 




 


 
 
februaritjejen

februaritjejen

3 juni 2016 16:02

Hejj! Jag gjorde nyss ett inlägg "Get to know me tag"! Läs gärna den, ås kommer ni fatta varför:)!
Ni har en jättebra blogg!
Älskar era bilder och era outfits, älskar allt!
Kramisar:
februaritjejen

http://https://bloggplatsen.se

emmaelins

3 juni 2016 18:06

Men åh tack för komplimangerna! :) Ska absolut läsa, ha det bra!
Kram E&E.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards