EmmaElins

Direktlänk till inlägg 23 maj 2016

Min konfirmation - Elin

Av emmaelins - 23 maj 2016 11:30

Hej allesammans!



Det som på konfaupptakten i september kändes så långt bort är nu avklarat. Jag är nu konfimerad.

Igår så hade som sagt vi våran konfiramtionsavslutning och ett jättebra dag överlag, tillsammans med vänner och släkt.


På morgonen var det till att stiga upp tidigt. Redan klockan sex hade jag stält väckarklockan på. Men det var ju ingenting jämfört de som hade stält väckarklockan på klockan fyra för att hinna göra sig iordning till samlingen klockan åtta. Herregud, säger jag bara...

När alla hade samlats i kyrkan så körde vi igenom allt ihop. Några i gruppen hade satt ihop en liten talkshow som dem gjorde under avslutningen medans vissa sjöng. Jag var med och sjöng en vers ur Euphoria tillsammans med två andra tjejer. Det kändes bra efteråt så jag tror att det gick bra, trots att jag var väldigt nervös precis innan. Efter avslutningen så ställde vi upp oss utanför kyrkan och så fick alla föräldrar och vänner fick ta lite kort på oss när vi stod där i våra vita kåpor.


När jag kom hem så fick jag ta det lite lungt några timmar innan mina släktingar skulle komma och fira. Jag fick tre jättefina presenter som jag är så glad och nöjd över. Alla tre känns verkligen så mycket Elin som det kan bli! Jag är hur tacksam som helst. Vi åt god mat, en god tårta och jag lekte med min lilla kusin och en annan yngre tjej som står mig ganska nära under kalaset. Sedan efter några timmar så var det även dags för dem att åka hem.


Som avslutning på dagen så var Emma och jag en liten stund. Vi visade varandra vad vi fått för presenter, fotade lite (det var faktiskt bara jag som knäppte alla bilderna denna gången) och gick en liten promenad där vi spionerade lite på en viss person.. hehee...



Jag har tagit lite bilder under dagen som jag tänkt visa. Ni kan inte räkna med att det blir lika fina bilder när jag tar bilder helt själv med min kamera som det är när Emma tar, men det duger ändå.


    

Här står vi i våra kåpor. ;)



  

  

Flaggan är framplockad!



 

Mammas goda tårtan som blev gårdagens efterrätt.





Det är väldigt tråkigt att allt det här roliga är över nu. :( Det är helt klart en tid jag kommer sakna. Har ni möjligheten att konfimera er så tycker jag verkligen ni ska göra det. Det är väldigt kul och en upplevelse som kan vara bra att ha med sig i "livets bagage".




Hoppas ni tyckte inlägget var intressant att läsa så hörs vi!




 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards