EmmaElins

Direktlänk till inlägg 30 april 2016

Fototävlingen

Av emmaelins - 30 april 2016 15:45

Hej på er!



Förut fick jag äntligen se vilka bilder jag hade fått med i årets fototävling eftersom att det var utställning idag. Jag skickade ju som sagt in 3 och fick med 2. Och det visade sig också vara dem 2 jag trodde, den tredje var lite sissådär. Jag var jättenöjd med bilderna jag hade redigerat fint här hemma i datorn, men när jag kom dit idag såg de inte alls ut som jag tänkt mig. Jag blev faktiskt väldigt besviken.

Det var likadant förra året, bilderna såg inte ut som de gjorde i min dator. Jag kan inte förstå hur det kan bli så? Förmodligen är det ju likadant för alla, men i mitt fall blev resultatet av detta att en av bilderna blev väldigt ljus, och den andra mörk. Vi har skrivit ut bilder jag tagit med kameran innan, och då har det inte blivit såhär konstigt. Men när dem gör det verkar något gå riktigt snett.  

Nä, jag blev faktiskt less & besviken. Har jag redigerat bilder och skickat in så är det ju för tusan så jag vill ha dem och inte på något annat sätt.


Men samtidigt får jag absolut vara nöjd med att jag kom med! Det viktigaste är ju inte att vinna, utan nu har jag ju fått mina bilder utställda inför allmänheten - bara det är ju superkul!


Jag ska visa er de rätta & fina exemplaren av bilderna jag hade med här:


 

Denna bild är jag så otroligt nöjd med och jag kan inte ens fatta själv att jag lyckades fånga humlan i farten!




 

Detta porträtt på Elin är också väldigt fint, om man får säga det själv. Men tyvärr blev de rosa fina blommorna i bakgrunden helt bleka när dem hade skrivit ut bilden.



Om jag hade vågat, så hade jag gärna gått och klagat och ifrågasatt hur dem behandlar bilderna de får in när resultatet blir något helt annat än vad fotografen själv tänkt sig. För detta var inte okej.










 

 
 
Meyou

Meyou

5 maj 2016 19:42

Vilka fina bilder & vilken fin blogg!

http://Meyou.bloggplatsen.se

emmaelins

9 maj 2016 10:22

Tack så jättemycket!
E&E

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards