EmmaElins

Direktlänk till inlägg 24 april 2016

Väder & fotokaos

Av emmaelins - 24 april 2016 19:41

Hej allesammans!



Alltså denna dag, vilket väder! Ett ord, usch. Snö, ja snö i slutet av april?! Hur är det ens möjligt? Och inte bara det, kallt, mulet, och hagel är även andra ord som beskriver vädret en söndag som denna. Just idag hade Elin och jag bestämt oss för att fota ett outfitinlägg, och med facit i hand kan vi ju säga att vi skulle gjort det igår eller någon annan dag istället. För idag, gick precis allt snett. Och det tack vare vädret!



När vi väl ska göra dessa outfitinlägg har vi väldigt höga krav på hur vill att det ska vara. Miljön och outfiten ska helst passa ihop, och det ska liksom vara en röd tråd med allt. Men det är inte alltid lätt att få till det så, och speciellt inte när vädret inte är på vår sida.



Jag kan säga att vi fotade outfiten vi la upp förut i sammanlagt tre omgångar.

Första gången gick vi ner till vägen som vi nästan alltid är på, men det varade i princip bara i 2 minuter eftersom att vi både skulle äta just då. Vi hann klicka några bilder, men eftersom att det var mulet och trist så blev ju även bakgrunden väldigt tråkig.

Så efter maten bestämde vi oss för att gå en bit hemifrån till en fors med lite byggnader i bakgrunden. Det kanske inte syns så väl på bilderna eftersom att nästan hela bakgrunden blev vit.

Men stup i kvarten övergår vädret i värsta hagelkaoset, och där står jag i en kort tunika och stövlar, toppen! Vi sprang då in i en tunnel och tog skydd helt enkelt. Och det hela blev ju inte direkt bättre av att det kom ett gäng i våran ålder och cyklade mot oss, så vi började springa hemåt igen. x)

Folk måste ju ha undrat vad 17 vi höll på med, och tyckt att jag såg väldigt bart klädd ut. Men jag hade faktiskt genomskinliga strumpbyxor, så jag var inte helt barbent. Det hade ju aldrig gått i detta vädret.

Väl hemma igen var både frisyren och sminket helt förstört och blött, så jag fick fixa till det för att sedan gå ut igen och göra ett tredje försök med att få till några bilder.


Tillslut blev det ju då iallafall några bilder att lägga upp här & det var ju trots allt det viktigaste eftersom vi annars skulle ha fixat allt i onödan. Får väl tacka mitt fantastiska objektiv som gör bilderna så bra som möjligt, hade jag haft det andra på hade det inte varit tal om att lägga upp bilderna från idag. Man kan faktiskt se snön/haglet på några av dem. Och givetvis, när vi hade gått in och jag hade bytt om igen klarnar det ju upp och solen börjar skina. Nä, snacka om att vi haft otur idag!



Ja, det var våran dag det. Ha det bra, hörs!







 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards