EmmaElins

Direktlänk till inlägg 28 februari 2016

Livet som bloggare i en liten stad

Av emmaelins - 28 februari 2016 21:45

Hej allesammans!

 

 

 

Tidigare idag så kom det ju upp ett outfit inlägg som ni kanske har sett. Fast än att det inte syns på bilderna så kan jag säga att det idag blev väldigt omständigt. Ta det lungt, jag ska ta allting från början.




När man bor i en liten stad så är det inte alltid det lättaste att hitta en snygg miljö att vara och fota i. Det är väldigt få ställen i vår stad där det faktiskt går och är snyggt att fota i. 

Vi var inställda på att åka till ett område där det oftast brukar bli ganska snygga bilder men det saboterades fort. Det var nämligen en kille från 8:an tillsammans med en kille från 9:an där. Inte nog med det så har vi redan stött på killen som också går i 8:an, inte en utan två gånger tidigare när vi ska fota våra outfit-inlägg. Pinsammare blir det ju bara inte. Så det vara bara att bege sig därifrån.


Nu visste vi ju definitivt inte vart vi skulle åka men vi cyklade ändå runt lite och testade oss fram, men det blev inte bra alls. Dessutom var jag tvungen att ta av mig alla ytterkläderna om och om igen vilket resulterade i att jag började frysa väldigt mycket. Outfiten var heller kanske inte jätteanpassad för årstiden.


Efter ett tag så åkte vi tillbaka till området vi tänkt oss från början och som tur var hade de två killarna cyklat därifrån. Men såklart så står det ju en annan man där som till och börja med bara stod och stirrade på oss, bokstavligt talat. Men det här stirrandet är vi ju vana vid vid detta laget.

Hade vi bott i Stockholm så hade ju detta fotandet inte varit några konstigheter, men när man bor i en liten bonnahåla som vi gör så blir man utstirrad så fort man tar fram en kamera för att bli fotad, och folk verkar ju tro att man är helt funtad i bollen. Vi fortsatte ändå att fota hur obekvämt jag än tyckte att det var men vi fick tillslut till några snygga bilder.

 

 


Slutsatsen vi kan dra av detta är att detta inte alltid är så lätt, det här med att vara bloggare i en liten stad. 

 

Hoppas att ni tyckte att detta inlägget var roligt att läsa så hörs vi!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards