EmmaElins

Direktlänk till inlägg 30 januari 2016

Värsta lördagen

Av emmaelins - 30 januari 2016 19:31

Hej på er!



Jag kan säga er att denna lördag har verkligen nått botten på alla sätt.

Värre dagar är svårt att hitta, och roligare kunde man ju defenitivt haft.

 

*okej, ni får ta det jag skriver nu med en nypa salt. ;)

 

 

Vi hade en heldag med konfirmationen idag.

Jag var inte jättepositiv till denna dag innan då jag visste vad vi skulle göra, och nu med facit i hand vet jag ju hur rätt jag hade.

Jag gick upp 07.15 imorse för att hinna duscha och vara klar till 08.45, så det var den sovmorgonen det.

När vi väl kom dit så spenderade vi hela förmiddagen med att kolla på en långtråkig film som handlade om krig, i 2 & en halv timme! Så där fick vi sitta still på osköna stolar och bara glo i flera timmar, lyckat!


Sedan blev det dock lite bättre när vi fick beställd pizza till lunch och efter det hängde vi runt lite i lokalerna där.


Men nu ni, nu kommer vi till det som totalt sabbade hela eftermiddagen.

Jag skulle kunna skriva en uppsats om mina upplevelser från den här dagen och hur jäkla illa det var alltså!

Efter lunch hade de då dragit dit en gammal proffesor som skulle föreläsa om moses, eller ja någonting om moses iallafall, jag är inte insatt i vad det var.

Det var någonting av det värsta jag lyssnat på. Redan efter 5 minuter märkte jag hur folk började gäspa och vrida på sig i stolarna.

Där stod han och hade ett långdraget föredrag om sitt liv & sin resa. På vilket sätt intresserar det mig? På vilket sätt intresserar det någon ungdom/tonåring?

Men hur tänker man som ledare kan man ju undra? Jag menar, denna föreläsning var inte riktad till våran åldersgrupp för fem öre.

Fy sjutton - på riktigt! Efter 1 och en halv timme fick jag panik på't. Och först då kunde denna proffesor komma sig för att erbjuda oss en liten bensträckare. Men under den långsamma tiden han hade pratat hade nästan ledarna också somnat, såg det ut som iallafall.

Ledarna fick då iallafall precis innan vi skulle få ta vår lilla "paus" avbryta föreläsningen eftersom det bara inte gick att stå ut där inne längre!


Detta måste varit den största beskvikelsen på länge både enligt ledare och oss konfirmander.

Ledarna erkände sig själva lite efteråt, det verkade som de hade lite dåligt samvete. Så ja, de får nog ångra att de tog hit proffesorn som bara snackade goja i timtals!

Kort efter avbrottet i föreläsningen hade vi en liten "andakt" eller vad de kallade det, och sedan fick äntligen släppas fria och komma därifrån!

Efter att ha nått bottenläget i att vara uttråkad så kunde Elin & jag skratta åt nästan vad som helst där efter!




Hoppas eran lördag varit bättre, nu ska jag njuta av kvällen, hörs!



 












 


 
 
Ingen bild

N

21 mars 2016 15:51

Var har du köpt tröjan Emma? Fin du är!

emmaelins

21 mars 2016 19:20

Hej! Har köpt den på zalando.se, märket Even&Odd. Tack snälla! Kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards