EmmaElins

Direktlänk till inlägg 3 december 2015

Lyckad dansföreställning

Av emmaelins - 3 december 2015 20:39

Hej allesammans!



Efter ett antal månaders arbete med koreografi till danser, var det igår äntligen dags föreställning!

Jag hade verkligen längtat så mycket till det, och vi hade övat så mycket, men på bara en dryg timme var allt över.

Men själva föreställningen blev iallafall väldigt lyckad!


Igår var verkligen en stressig dag, inte nog med föreställningen så hade vi konfirmationsavslutning precis innan. Vi fick dock gå lite tidigare då vi inte ville missa hela genrepet.

Så vi var på plats i aulan runt kvart över 5 och föreställningen började halv 7.

Såklart är det alltid lika trångt "backstage". Ni skulle bara veta hur litet det utrymmet är med tanke på hur många det är där inne och hur mycket grejer det är. Har man t.ex astma så är det omklädningsrummet nog den sista platsen man bör befinna sig på. Som tur är har ju ingen av oss det nu. x)


Den dansen jag såg fram emot mest var den moderna dansen - helt klart. Jag tyckte den hade bäst koreografi, bäst låt (lite annorlunda), och min klädsel var även bäst i den dansen.

För jag tycker helt ärligt att jag såg bedrövligt töntig ut i jazzen - blått linne, chockrosa tights och en lila kort & spretig kjol. - usch.

Men baletten var väl ändå helt okej också.


Innan vi skulle in på den moderna dansen var jag så galet nervös. Jag tror aldrig jag varit så nervös inför ett dansnummer innan. Men det kan ha berott på att man skulle improvisera lite i den dansen också, och jag stod längst fram.

Men när vi väl kom igång släppte det lite, sedan ser man typ inte publiken heller. Det är bara massa rök och strålkastarljus framför.


Men jag tycker alla danser gick jättebra för mig, jag gjorde inga direkta misstag vilket var bra då det är ens största rädsla när man står på scen.

Gud vad kaxigt det lät x)



Aja, imon är det fredag - wheey veckans bästa dag! (på eftermiddagarna iallafall)

Ha det bra, så hörs vi!



 








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards