EmmaElins

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2015

Crimped Hair

Av emmaelins - 12 oktober 2015 15:00



Hej allesammans!


I dag tänkte jag ta upp en hårstil som jag anser vara väldigt trendigt i år. Ärligt talat så fastnade jag för den bara för någon dag sedan då Emma & jag expreminterade lite med olika hårstilar.

Jag pratar nämligen om krusat hår! .. Eller Crimped hair som det heter på engelska och som jag tycker låter så mycket häftigare.



Men Elin, nu blir det ju lite dubbelmoral eftersom du i ett äldre inlägg beskrivit krusat hår som barnsligt och att man hade det på skoldiscon i förskoleklass i brist på annat.

Och ja, min käre vän. Det har jag faktiskt en gång i tiden sägt, men jag har faktiskt ändrat åsikt, totalt.



Nu tycker jag att krusat hår känns som en trendig höststil inom hår som jag verkligen själv kommer att använda mig av . Gärna tillsammans med en hög tofs med halva håret, då snackar vi höst 2015, haha! Jag tycker också att det är fint om man har lite olika storlekar på det krusade, eller varför inte i slingor, för att få till en rufsigare och höstigare look helt enkelt.




Här kommer lite exemplar på looken:

Alla bilderna är tagna från Google.









   


Är det inte bara för fint & höstigt?

Haha, det tycker iallafall jag, helt klart!




Hoppas ni tyckte om detta lilla inlägget, kanske just du också fastnade för denna hårstilen? Kommer definitivt köra på crimped hair jättemycket framöver!




Vi hörs!





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards