EmmaElins

Alla inlägg under september 2015

Av emmaelins - 12 september 2015 17:53

Hej allesammans!



Vi kommer nu att börja med en serie "Outfits for school", som består av fyra delar (2 i varje)

I detta inlägget bjuder vi på första delen.

Hoppas ni kommer gilla detta & finna lite inspiration.





The Grey Polodress

 

- Modell: Elin // Fotograf: Emma // Styling: Emma & Elin -



 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 


- Klänning: H&M

- Klocka: Ur & Penn

- Tights: Lindex

- Skor: Johnny Bulls

- Skärp: H&M







Classy Black 'n White


- Modell: Emma // Fotograf: Elin // Styling: Elin & Emma -



 

 

 

 

 


 

 

 


- Kofta: H&M

- T-shirt: Ginatricot

- Jeans: Crocker

- Klocka: Ur & Penn

- Stövlar: Hunter








   



Av emmaelins - 7 september 2015 18:45


Hej allihopa!



Ja, September är nu här sedan några dagar tillbaka, och det innebär att det nu, officiellt, är höst!

Och höstväder kan man verkligen säga att det är. 10 grader, mulet och regnigt, typical höstväder med andra ord.


Så i detta inlägget hade jag därför tänkt skriva ner lite plus och minus med just hösten.

Vi kör igång på direkten!






+ Kunna gå runt i mysiga koftor, mjukisbyxor och slarviga bullar på huvudet men ändå få höra att man ser bra ut.



+ Mysa in sig i filtar och mjukisdressen med en kopp te och kolla på film. Haha, låter kanske lite klyschigt och det är verkligen en sak som nästan alla säger, men liksom, varför inte? Det är ju bara sant!


+ Typiskt höstväder är alltid en ursäkt till att man kan sitta inne och kolla på serier hela dagen. Fungerar prima för mig!



+ Som Emma skrivit tidigare i ett inlägg så drar vi återigen till Stockholm på höstlovet. Vi har bestämt att det ska bli som en liten tradition. (hos oss finns det gott om traditioner) Men det ska självklart bli jättekul, har redan börjat spåna på saker som jag skulle vilja köpa..



+ Halloween är också något som är väldigt mysigt. Räkna med att vi kommer lägga upp halloween-sminkningar. Vem vet? De kanske till och med blir bättre än förra året..? ;)



+ Men det bästa av allt måste ändå vara stämningen. Tända massor av ljus när det blir mörkt fram på seneftermiddagen.. Ja, ni kan ju tänka er, myys helt enkelt!





Över till minus..




- Brännan som man har försökt att skaffa sig under sommarn bleknar bort på direkten. Inte kul, inte kul..

Jag känner mig liksom som fräschast på sommaren då man är lite brun och solblekt i håret, och sen är allt bara helt kaputt?



- Det blir kyligt ute så att man inte kan sätta foten utanför huset utan täckjacka, vantar, mössa, halsduk och kängor utan att man fryser ihjäl. Hela processen med att man måste dra på dig så himla mycket kläder tycker jag är jobbig.



- När det mörknar lite väl tidigt så att det känns som om man borde gå och lägga sig precis när man kommit hem från skolan.. Blir väldigt trött, och sover väldigt mycket denna årstiden vilket inte är jättebra.





Där har ni både lite positiva och negativa saker med hösten. Dubbelt så många plus som minus iallafall vilket jag antar är bra!




Hoppas ni tyckte om detta inlägget så hörs vi!














Alla bilderna är tagna från Google.






 

Av emmaelins - 6 september 2015 20:31

Hej hej!



Mår ni bra? Det gör iallafall jag :)

Helgen har varit riktigt bra, och imorgon börjar en ny vecka med samma ransoner som vanligt.

Det händer i princip ingenting den här veckan, förutom dansen.

Känns lite segt men jag tycker ändå veckorna brukar gå fort, även skoldagarna! :o


Igår var mamma & jag i Jönköping och shoppade lite grann.

Var ute efter ett par nya höst-boots och jag hittade faktiskt exakt dem jag ville ha.

Hade kikat på dom på nätet innan.

Jättefina var dom iallafall!

Sedan köpte jag även en mysig kofta inne på H&M, nya mappar & 1 sak till, som jag lääänge velat ha.

Fattar inte att jag äntligen har dem nu! Gash - så glad! Kommer att visa er i ett separat inlägg ;)

Så efter igår kunde jag inte vara mer nöjd med shoppingen!



Just nu håller Elin & jag på att jobba med ett stort outfit-inlägg. "Outfits for school".

Vi var ute och fotade både i fredags & idag. Många outfits ska fotas och vi lägger verkligen ner tid och energi på detta. Vi är på ny plats med varje outfit & än så länge så har vi fotat 2 stycken, 1 per dag.

Vädret hindrar oss inte heller, idag gav vi oss ut i 9 grader och regn. Men resultatet blev mycket bra och proffsigt om man får säga det själv.. ;)

Så detta är något ni kan se fram emot, vi kommer släppa inläggen i delar så det inte blir för många outfits i ett inlägg då det är ganska mycket bilder på varje outfit.

Första inlägget kommer nästa helg!




Ha det bra, hörs!



 









 

Av emmaelins - 3 september 2015 22:00


Hej allesammans!



Ja, idag var det dags för marknad i år igen. När jag tänker efter så känns det verkligen inte som att det var ett år sedan jag var där senast. Shit, vad tiden går fort...


Vi åkte dit precis efter skolan tillsammans med Emmas mamma. Eftersom hon skulle stå där ett pass så var det ju lika bra att smita med tänkte vi. Mycket skönare än att stå och trängas på en proppfull buss som i fjol.


Egentligen är väl själva marknaden ingenting att hurra för, men stämningen där är alltid mysig, så man kan väl säga att det har blivit som en liten tradition.

Emma och jag träffade på en del kompisar, Wilma och Amanda bland annat som vi gick och strosade runt med ett tag. Jag köpte ett karamelliserast äpple också, för maximal marknadskänsla. Det var dock lite besväligt att äta då själva karamelliseringen var hårt som sten, bokstavligen.

I slutet av trippen så köpte jag lite kockostoppar också, det kan man ju liksom inte missa.



Sedan så gjorde vi väl inte så mycket mer, En mysig eftermiddag på marknad helt enkelt!





Här kommer lite bilder från dagen:



 

Vad tycks? Ska kanske köra på frillan i mitten nästa gång, eller varför inte knallrosa? ;)



   



 

Selfie-time..


 


Vi har ett kort som är för tre år sedan där jag står på EXAKT den stenen i EXAKT samma pose påväg in till marknaden. VI var bara tvugna...




Vi hörs!


   





Av emmaelins - 1 september 2015 19:30

Hej allesammans!



Nu är det officiellt höst. 1:a september & det märks.

Regnat i princip hela dagen och löven har börjat lägga sig på marken.

Men jag känner att jag är redo för höst nu, sommaren slutade på topp och nu taggar vi höst.

Det är faktiskt riktigt mysigt enligt mig, tänk soliga dagar & löv i alla dess färger.

Mys & tända ljus på kvällarna - åh!



Idag hade vi hur som helst skolfoto.

Gick upp 06.10 för att hinna locka håret. Inte för att man behöver göra sig till något extremt bara för att det är skolfoto, men lite, lite extra ändå.

Sist av alla klasser på skolan skulle ju självklart klass 8K ta. Vi alltså.

Vilket alltså var 14.30, innan sista lektionen. Jättebra!...

Så det pudret man hade lagt på morgonen hade övergått i en oljig panna istället.

Som tur var tänkte jag till lite och tog med mig borste, puder och lite annat för fixa till precis innan.


Men så kommer vi till när katastrofen uppstår..

Efter lunch har vi idrott och vem vill svetta ner sig precis innan fotot liksom?

Inte jag.

Så vi kommer upp till gympasalen och får då reda på att vi ska vara ute i regnet och springa intervaller!

Okej? Hur tänker lärarna där??

Inte alls antar jag.

Alla vi (tjejerna i klassen) blir såklart väldigt upprörda över detta och tänker inte låta det ske för fem öre.

Här har man liksom stått och fixat sig, lockat håret - och så ska vi vara ute & springa intervaller precis innan?!

Så några går till våran lärare och försöker övertala och kräva förklaring gång på gång, men inte att man ger sig. Tillslut, efter en hetsigare diskussion lyckas vi iallafall får våran idrottslärare att vika sig, vilket betyder att vi får vara inomhus! Tack & lov.


Överlag tycker jag även att det känns så stelt när man väl ska ta fotot.

Fotografen ber en vrida på fötter & huvud, titta upp & ha näsan i speciell vinkel.

Nä, känns bara tillgjort. Men vi får hoppas att det blev bra ändå, för man fick inte se direkt.

Men magkänslan säger ändå att det blev hyffsat. ;)




Ha det bra, hörs!





 


 










 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards