EmmaElins

Direktlänk till inlägg 7 september 2015

+ & - med hösten

Av emmaelins - 7 september 2015 18:45


Hej allihopa!



Ja, September är nu här sedan några dagar tillbaka, och det innebär att det nu, officiellt, är höst!

Och höstväder kan man verkligen säga att det är. 10 grader, mulet och regnigt, typical höstväder med andra ord.


Så i detta inlägget hade jag därför tänkt skriva ner lite plus och minus med just hösten.

Vi kör igång på direkten!






+ Kunna gå runt i mysiga koftor, mjukisbyxor och slarviga bullar på huvudet men ändå få höra att man ser bra ut.



+ Mysa in sig i filtar och mjukisdressen med en kopp te och kolla på film. Haha, låter kanske lite klyschigt och det är verkligen en sak som nästan alla säger, men liksom, varför inte? Det är ju bara sant!


+ Typiskt höstväder är alltid en ursäkt till att man kan sitta inne och kolla på serier hela dagen. Fungerar prima för mig!



+ Som Emma skrivit tidigare i ett inlägg så drar vi återigen till Stockholm på höstlovet. Vi har bestämt att det ska bli som en liten tradition. (hos oss finns det gott om traditioner) Men det ska självklart bli jättekul, har redan börjat spåna på saker som jag skulle vilja köpa..



+ Halloween är också något som är väldigt mysigt. Räkna med att vi kommer lägga upp halloween-sminkningar. Vem vet? De kanske till och med blir bättre än förra året..? ;)



+ Men det bästa av allt måste ändå vara stämningen. Tända massor av ljus när det blir mörkt fram på seneftermiddagen.. Ja, ni kan ju tänka er, myys helt enkelt!





Över till minus..




- Brännan som man har försökt att skaffa sig under sommarn bleknar bort på direkten. Inte kul, inte kul..

Jag känner mig liksom som fräschast på sommaren då man är lite brun och solblekt i håret, och sen är allt bara helt kaputt?



- Det blir kyligt ute så att man inte kan sätta foten utanför huset utan täckjacka, vantar, mössa, halsduk och kängor utan att man fryser ihjäl. Hela processen med att man måste dra på dig så himla mycket kläder tycker jag är jobbig.



- När det mörknar lite väl tidigt så att det känns som om man borde gå och lägga sig precis när man kommit hem från skolan.. Blir väldigt trött, och sover väldigt mycket denna årstiden vilket inte är jättebra.





Där har ni både lite positiva och negativa saker med hösten. Dubbelt så många plus som minus iallafall vilket jag antar är bra!




Hoppas ni tyckte om detta inlägget så hörs vi!














Alla bilderna är tagna från Google.






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards