EmmaElins

Direktlänk till inlägg 27 september 2015

Modeintresse - DÅ & NU

Av emmaelins - 27 september 2015 17:07

Hej på er!



Igårkväll när jag satt och kollade igenom massa olika arkiv med bilder från flera år tillbaka, fick jag en idé.

Jag har massor av mappar i min dator, de flesta består av bilder jag tagit med min gamla Samsung-mobil som jag fick när jag var 10 år.

Den mest intressanta mappen jag har heter "Emma och Elins modebilder".

Idén jag då fick var att jag tänkte visa er en hel del bilder från när vi var 10 - 12 år och gjorde ett flertal försök av att fota "outfits". x)

Jag tänkte även visa skillnaden mellan bilderna - då & nu. För det är en ganska stor skillnad, allt från bilder, kvalité, och såkallade "outfits" x)


Vi kör igång!


Föresten, ursäkta kvalitén på bilderna! Den är hemsk, jag vet! Men dessa bilder är som sagt tagna med min gamla Samsung galaxy mini som är hundra år gammal, typ.

Jag försökte verkligen rädda ljus och skärpa med hjälp av lite redigering i en mobil-app, men det blev ju sissådär. Aja, det är som det är med det helt enkelt!




Den första "mode-bilden" som knäpptes:


 

Här var Elin 10 år, och vi har gått ner och ställt oss i kasst ljus i min källare - smart val!





 

Här var jag 11, och vi har till och med försökt lyxa till bilderna genom att sprida ut ett vitt lakan på golvet..



 


 





 

Alltså, våra poser.. x) Och jag kommer ihåg att jag tyckte det var såå snyggt med dom där benvärmarna på!




 

Hahah dessa klackar ser en aning tantiga ut kanske.. x)





 

Åh, Elins snedlugg, så söt! Den här outfiten tror jag hon hade på ett disco i fyran!




 

Ja, ni som följt oss ett tag måste väl ändå känna igen dom där klackarna? (;




 

Mina poser är ju förfärliga, allvarlig talat! Vad är detta? Föresten, här hade jag nyligen fyllt 12.




 

Här är även Elin 12 år och jag hade precis sminkat henne här x)






Nu kommer lite bilder på skillnaden mellan då & nu:



 

Elin 11 år .... & Elin 14 år. Ja, lite skillnad kan man ju säga. Både på utséendet, bilderna, kvalitén osv...







 

Emma 11 år & Emma 14 år. Personligen tycker jag att jag ändrats mest i mitt ansikte med åren.

Och självklart mina klädval är det ju skillnad på.. x)





Men som ni kanske märker så har detta med mode, kläder, fota, styla osv alltid varit våran grej. 

Och kommer förmodligen alltid att vara, jag menar, mitt intresse för detta blir bara starkare och starkare för varje år, för varje månad, för varje dag.

Gud vad djupt det lät.. x)

Men aja, hoppas ni tyckte inlägget var intressant!


Vi hörs!







 


Foto · Mode
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards