EmmaElins

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2015

Sensommar

Av emmaelins - 22 augusti 2015 21:44

Hej på er!



Alltså augusti har sedan start levererat sommardag efter sommardag, sol & värme!

Sommarn' kom alltså tillbaka tillslut.

Jag minns att det var en vecka eller två i början av juli som var riktigt varma, soliga och härliga.

Men mer än så blev det knappt i juli.

Som tur var kom ju värmen tillbaka i början av augusti, ungefär när det var Bullerby cup, och det verkar som den är här för att stanna.


Jag har verkligen ingen känsla av att skolan har börjat, det känns som att det är mitt i sommaren då man fortfarande kan bada, sola osv - vilket man vanligtvis inte brukar göra såhär efter skolstart.


Idag gjorde jag i princip ingenting fram tills kl 5 ungefär.

Då drog pappa, jag & min lillebror ut på sjön en sväng - dels för att jag verkligen ville bada!

Så vi lade intill vid en klippa på en ganska stor ö och sedan hoppade jag nästan i sjön direkt - svalkande men skönt.

Efter det traskade vi iväg på en stig genom skogen och stugområdet till själva "resturang & café - området", för att köpa glass. Det skulle tydligen vara något slags "pådrag" där ikväll, alltså ett band som skulle spela och lite så, så det var ganska mycket folk, men inte jättemycket - då iallafall.

När vi sedan kom tillbaka till stället vi var på så hade solen sjunkit och det blev en fin solnedgång.

Vi la oss faktiskt på samma ställe som förra gången då det blev en superfin solnedgång, så vi vet exakt vart man ska åka om man vill se solnedgångar. Denna gången blev den dock inte rosa, haha!

På hem vägen körde faktiskt jag båten, med hjälp av vissa instruktioner av pappa ;)

Men det är mycket lättare än vad man tror att köra båt. Så det gick finfint för min del.



Ja, hoppas även att ni tar tillvara på sommarn som nu är!

Ha det bra, hörs!





  Tog en bild på solnedgången med mobilen..










 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards