EmmaElins

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2015

Första dagen i 8:an

Av emmaelins - 18 augusti 2015 19:26

Hej på er!



Jaa, då var första dagen i åttan avklarad.

Jag börjar direkt med en sak jag stör mig på - det känns som de flesta skolor har något slags mjäk första dagen. Haha "mjäk"? x) Men liksom lite nuttinuttit sådär. Asså hahah jag sitter och skrattar åt mig själv just nu..)

Nejmen, liksom att man går dit vid 10 och går hem en timme senare. Vad är vitsen med att går dit över huvud taget då kan man ju undra? Men det är väl skönt för er att slippa rivstart redan från början, till skillnad från oss.

Vi hade en timmes genomgång av scheman, lärare, regler och vad som komma skall i åttan.

Sedan drog de vanliga lektionerna igång och det var full rulle fram till 15.20 Jajamän.


Jag tycker faktiskt skolan är helt okej i sig, speciellt när man kommer in i det, då rullar det liksom bara på.

Men däremot kan jag helt ärligt säga att jag inte tycker att våran klass är bra.

Vi har gått i den här klassen nu i ett läsår, men jag är faktiskt ganska missnöjd.

Vi har absolut ingen som helst sammanhållning, utan det är små gäng som är utpytsade lite här och var. Sedan är det även ett fåtal personer som ska vara så förbaskat katiga & ska tro sig vara störst, bäst & vackrast. Usch, jag kan inte ogilla personer mer än sånna som beter sig så!

Men sedan finns det faktiskt ett fåtal som man faktiskt klickat riktigt bra med, och lärt känna och umgås med i skolan. (Personer vi inte pratat så mycket med innan)


Men om vi går tillbaka till "missnöjet" med klassen så blir jag samtidigt så avundsjuk på folk som har fått "den perfekta klassen" och allt är top notch.

För faktum är att det faktiskt låter så från vissa. Och det är väl kul för dom!

Men grejen med våran klass är att det då är vissa personer som drar ner klassen till botten.  

Det känns knappt som vi är en klass ens - så pass dålig är relationen klassen emellan.




Ja, nu vet ni lite om hur läget är i klassen, vad jag/vi tycker iallafall.

Men det är ju inte så hemskt att man inte står ut, för det gör man ju såklart x)

Och dessutom umgås man ju bara med dom man verkligen trivs med på raster osv, så det är ju bra!




Ha det bra, hörs!



 

 
 
Amanda

Amanda

21 augusti 2015 23:55

Åh, jag kan verkligen känna igen mig i det du skriver.
Själv är jag riktigt missnöjd med min klass jag med och vi är alla indelade i mindre grupper och jag tillhör då de "töntiga" eller "konstiga" - de som de "snygga" dömer och ser ner på. Nej usch, det är verkligen ingen bra klass jag går i, om jag ska vara ärlig, och det är jättesynd att det blir sådan stämning i många klasser.
Men som du också säger så står jag i alla fall ut. Det är väl det man helt enkelt måste göra ibland, även om det är svårt.
Hoppas du får det bra nu! (:

http://bokslukarens.bloggplatsen.se

emmaelins

22 augusti 2015 21:44

Ja men då har vi ju något gemensamt! Tack för att du delade med dig av dina tankar också. Håller med dig till 100 %, det är precis sådana där gäng som "de töntiga", "de coola", "de dryga" osv.. Som jag sa, avskyr personer som ska se ner på vissa för att tro att man är bättre själv.
Kram på dig! (:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards