EmmaElins

Alla inlägg under juli 2015

Av emmaelins - 12 juli 2015 20:53


Hej på er!


Ja, nu var det ett tag sedan jag bloggade, över en vecka sedan faktiskt. Jag har ju som sagt varit i Ängelholm och i Danmark på semester och nej, inte i Tyskland. Det blev en liten tripp till Köpenhamn istället. Jag ska inte klaga. ;)

Hehe, okej.. Det var inte precis som att jag kom hem igår om ni tror det utan jag kom faktiskt hem i fredags. Man kan väl säga att jag tog en liten bloggpaus denna veckan då jag inte bloggat någonting, inga tidsinställda inlägg, nothing. Men nu är jag iallafall hemma och tillbaka på bloggen så ni kan räkna med lite fler inlägg, från både Emma och mig.




Förresten, när jag var i Köpenhamn så köpte jag lite olika saker.. Vill ni att jag ska göra en haul? Isåfall får ni kommentera, och då menar jag verkligen kommentera.

Både Emma och jag har märkt att kommentarerna sjunkit väldigt mycket de senaste månaderna. Förr så fick vi liksom kommentarer på i stort sätt alla inlägg och nu knappt någon? Vi ser ju att det är folk som besöker våran blogg och att statistiken är fortfarande jämn, så det är inte det som är problemet.

Saken är den att allt med att blogga blir så sjukt mycket roligare när läsarna är sociala och hör av sig lite då och då på bloggen. Man kan ju liksom inte förvänta sig daglig uppdatering om inte läsarna visar något engagemang, eller vad säger ni? Vi uppskattar och blir väldigt glada när just DU kommenterar så se till att slänga in en kommentar här då och då, om ni tycker detta är en läsvärd blogg!




Idag har iallafall Emma och jag varit lite. Vi fotade bland annat en riktigt snygg outfit som kommer läggas upp på bloggen snart. Håll utkik! ;) Vi spelade även lite Fia med knuff. (vårat älskade Fia) x)

Annars har väl detta varit en helt vanlig dag på sommarlovet.



Har ni gjort något speciellt i veckan? Och glöm nu inte att kommentera om ni vill se en haul på det jag köpt i Köpenhamn eller inte. ;)





 





 



Av emmaelins - 8 juli 2015 20:13



Ja, rubriken talar..

Just nu är jag så vansinnigt trött på våran header!

Vi har haft den sedan april & det är verkligen på tiden att förnya header till en somrig en.

Men visst, den duger väl som sommarheader egentligen, det är inte där skon klämmer..

Utan problemet är att jag är så missnöjd med mitt utséende på den.

Usch, sådär ser inte jag ut i verkligheten. x) Eller jo, det gör jag ju.

Men nu är jag iallafall inte sådär likblek längre, som jag ser ut att vara.

Stör mig även på att jag ser så fruktansvärt stel ut, vilket jag gör på de flesta bilder..


Ni ska bara veta antalet bilder från t.ex en photoshoot som jag faktiskt blir nöjd med.

Av 50 bilder kanske jag blir riktigt nöjd med 5.

Ja, jag vet att jag är kräsen. Det kan jag hålla med om! x)



Men det har faktiskt hänt att jag lagt upp bilder här på bloggen som jag ångrar att jag lagt upp.

Och även bilder som jag aldrig skulle lägga ut på t.ex instagram.

Skämsbilder helt enkelt!

Som tur är har jag rensat bort de flesta sådana bilder nu, huh, hoppas ni inte såg dom.. x)



Ja, nu vet ni lite hur det ligger till när det gäller bilder & mig!

Hörs!



 









 

Av emmaelins - 7 juli 2015 19:00

Hej allesammans!



Först & främst, min uppdatering har varit ganska kass senaste veckan.

Men det beror på det fina vädret som varit, jag väljer hellre att vara ute så länge som det går istället för att gå in och sätta sig vid datorn och börja fundera över vad för inlägg man ska göra.

Sommardagar som dessa vill man ibland slippa alla "måste-tankar", tror ni känner likadant ;)

Så det är därför uppdateringen blivit som den blivit.

Och mina semesterinlägg dröjer också, alltså sorry för det. Det är ju bara att ta tag i att skriva, som vilket inlägg som helst egentligen. Men nu SKA inläggen komma snaart..



Okej, till detta inlägget nu.

Jag hade tänkt att rekommendera en produkt som har blivit en stor favorit såhär på sommaren.

Jag tror många lider av att man fjällar bort brännan lika fort som man fått den.

Huden blir torr efter man badat, duschat osv..

Lite så blev det för mig nu när jag kom hem från Italien, men sedan jag börjat använda denna produkt så är fjällandet som borta.

Jag pratar om:


 


Yves Rocher - Expert Reparation body lotion.



Ja, detta är då en bodylotion som helt enkelt reparerar huden från torrhet och fjällande.

Detta är en fet kräm som gör skillnad, iallafall på mig.

Även om den är fet så är den absolut inte klabbig & kletig, vilket är superbra.

Jag smörjer med den efter varje dusch och sedan jag börjat använda den har jag inte sett några vidare spår av fjällande hud.

Jag har använt den i ca 5 dagar! Superprodukt verkligen.


Jag vet inte om denna bodylotion finns i olika dofter?

Men en sak som är säker är att denna luktar ljuvligt gott.

Fräscht & somrigt - bästa kombon.


Det finns säkert många andra bra produkter mot torr/fjällande hud, men den här är den bästa jag någonsin testat. Så denna rekommenderas starkt!





Inlägget är inte sponsrat.









 

Av emmaelins - 4 juli 2015 20:47


... Gjordes igår, i sjön. Iskallt, men skönt på ett sätt.

Värmen håller i sig och det känns som om det blir varmare & varmare för varje dag!

Imorgon når väl temperaturen sin topp-punkt antar jag, väderprognoserna visar 31 grader - i skuggan!

Nu är det sommar på riktigt, verkligen.

Hoppas, hoppas att det håller i sig. Kanske inte såå himla varmt hela tiden, men varmt & soligt ska det vara.


Hur som helst..

Idag var jag och min familj ute på sjön på båten, premiär det med.

Som vanligt är inte vi dom som är snabbast ut, vilket kan ha sina konsekvenser.

När vi väl var ute på sjön så började jakten på platser att lägga intill vid, men som vanligt var det upptaget i varenda liten vik.

En plats kanske ser ledig ut på håll, men när man smyger sig närmare ser man en liten båt ligga och skvalpa där ändå - frustrerande.

Något mer som är frustrerande är folks hänsynslöshet på sjön.

Det finns dom som är så fräcka att man ockuperar en hel ö. (ockupera = tar hela stället för sig själv).

Man lägger båten på ena sidan, sprider ut handdukar på andra, ställer strandstolar på en annan klippa osv..

Jag förstår inte hur folk tänker? Man kan ju önska att de visste bättre än så..


Iallafall, tillslut fick vi ändå en plats.

Dock var det ganska mycket träd där så solen skymdes en del.

Men då fick jag lösa mitt solande på ett annat sätt.

Jag tog luftmadrassen och paddlade ut en bit på sjön och la mig där och solade x)

Det funkade ju det med.

Sedan badade vi ganska mycket idag också, för helt ärligt tyckte jag det var riktigt skönt i vattnet!


Så detta var en väldigt bra dag & jag hoppas eran var lika bra :)

Hörs!




Bjuder på lite bilder:


 

Från igår :)




 


 









 

Av emmaelins - 3 juli 2015 22:11




 



 


Yes, imorgon bär det av till Ängelholm då.. mitt i värmen of the värmen, nämen.

Resväskan är packad som ni kan se på den dassiga mobilbilden ovan. (Jag vet dock inte vad den andra bilden har med detta inlägget att göra så fråga inte)


Men vi ses väl när jag kommer tillbaka helt enkelt, om ungefär en vecka. Jag har tyvärr inte hunnit göra något tidsinställt inlägg, men lite uppdatering kommer troligtvis från min sida.



Ni får ha det så bra!





 

Av emmaelins - 1 juli 2015 21:13

Hej på er!



Huh, shit vad varmt det har varit idag!

Tog då tillfället i akt att gå ut i trädgården för att sola lite, mitt på dagen.

Det blev dock inte så långvarit då det för att vara ärlig inte gick att vistas där just då.

Måste varit 40 grader i solen, kändes det som iallafall.

Gud, varmt kunde man ju inte tänka sig att det skulle bli med tanke på skitvädret här hemma de senaste veckorna. Jag ju visserligen blivit bortskämd med fint väder från sommarlovets början, så jag slapp ju det usla vädret här hemma och kom hem precis lagom. Inget skryt x)


Inte har jag haft något "premiärdopp" här i Sverige heller.

Men det är klart, visar termometern 15 grader i sjöarna så tackar jag nog nej till ett dopp.

Hoppas verkligen att det åtminstonne går upp till 20 grader i vattnet dessa dagar, det ska ju bli minst lika varmt imon!



Föresten, nu äntligen har jag lyckats få in bilderna från resan i datorn.

Eller jag & jag, pappa rättare sagt. När jag har problem med datorn - så är det pappa som får fixa det, vilket han också alltid brukar lyckas med. Fråga mig inte hur.. ? x)

Haha, iallafall, detta betyder ju då att jag kan börja göra något inlägg om resan så snart som möjligt!

Tänkte även göra ett inlägg om en sak jag köpte, klura på vad det kan vara.. ;)



Hörs!




 









 


Av emmaelins - 1 juli 2015 21:12


Är det bara jag som tycks missa väldigt bra låtar när de väl är "inne" och sedan upptäcker dem typ tre månader senare? Ja, nej, kanske?

Det hände iallafall mig för några dagar sedan när Emma satte på låten Ghost Town.

Jag fastnade direkt och trodde att låten var sprillans ny men nej...

April 2015, bra Elin. :)


Här får ni iallafall höra låten!









 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards