EmmaElins

Direktlänk till inlägg 14 maj 2015

Uppdaterad sminkrutin

Av emmaelins - 14 maj 2015 19:37


Hejsan på er!



För nästan över ett halvår sedan gjorde jag en sminkrutin och har inte uppdaterat den sedan dess. (oups!) Så därför tycker jag att det är dags för det nu då jag inte alls använder samma produkter längre.


Let's gooo!




Maybelline New York - FIT me!


concealer


 


Först och främst applicerar jag min Fit Me concealer under ögonen och på andra ställen i ansiktet där jag vill täcka. Jag blandar sedan ut det med mina fingrar då jag tycker att jag uppnår det mest naturliga resultatet med denna concealern.






Rimmel London - Stay Matte


Pressed Powder


 


Efter det applicerar jag mitt Stay Matte-puder med en puderborste från Åhlens.

Detta pudret köpte jag nämligen i Linköping när jag, Emma, Amanda och Wilma var där.

Innan har jag använt ett solpuder, men just nu har jag tröttnat på det (precis lagom till sommaren, yeey) så därför köpte jag ett matt puder istället.






The Balm - FratBoy Blush


 

Därefter använder jag alltid mitt FratBoy rouge för att ge mina kinder en naturlig rodnad och för att framhäva dem lite mer. Rouget applicerar jag alltid med Real Techniques Blush Brush. Den borsten är inte så jättekompakt vilket passar perfekt till detta rouget eftersom färgen är VÄLDIGT pigmenterad.






IsaDora - Build-Up Extra Volume


Mascara


 


Till sist böjer jag mina ögonfransar med en ögonfransböjare och applicerar därefter min mascara från IsaDora som är vattenfast.

Vattenfasta mascaror tycker jag håller uppe ögonfransarna mycket längre. Föredrar verkligen vattenfasta mascaror framför vanliga.






Ja, detta var alltså min uppdaterade sminkrutin.

Ni får jättegärna kommentera om ni vill att jag ska göra en recension om just de här produkterna. ;)



Hörs!





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards