EmmaElins

Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Bakom ett inlägg

Av emmaelins - 29 december 2014 17:23

Hej på er!



Detta inlägget blir lite annorlunda. Jag tänkte nämligen förklara och visa exakt hela processen med ETT inlägg.


Vi är väldigt noggranna när vi ska publicera ett inlägg här på bloggen och ut till er.

Vi ser oftast till att allt är rättstavat & korrekt skrivet. Alltså skriver inget som INTE stämmer.


Jag (Emma) lägger ner MINST, absolut minst 20 minuter på att göra själva inlägget.

Från att jag börjar - tills jag publicerar.

Okej, varje inlägg kanske inte tar 20 minuter. Men om vi utgår ifrån att det är ett normalt inlägg med text & bilder så är det 20 - 30 min som krävs.



Jag tycker att det är roligt om det bilder med inlägget så därför har jag också oftast det.

Och den proceduren med bilderna tar också sin lilla tid.

Bilderna ska alltså laddas över från kameran till datorn först och främst.

Sedan från datorn till mobilen, jag kan alltså inte ladda över dem direkt till mobilen.

(Men själva inläggen gör vi alltid på datorn)

Väl i mobilen ska de ibland redigeras, inte alltid men ibland.

Och sist men inte minst, laddas upp på bloggplatsen.


Så det är INTE bara att knäppa med fingrarna och sedan är det fixat.

Utan det krävs jobb med bara bilderna.


Sedan är det då till att sätta igång med inlägget.

Och att komma på vad man ska skriva & hur man ska formulera sig är inte alltid det lättaste heller.



När inlägget väl är klart för publicering kollar jag oftast igenom så att allt blev rätt.

Oftast ser man inte att det blev fel när man håller på med inlägget.

Men i efterhand brukar jag få gå tilbaka och ändra om 2 - 3 gånger.



Så, detta var alltså HUR jag/vi gör när ett inlägg ska publiceras.

Och nu kanske ni undrar varför detta skulle vara intressant att läsa..

Men jag vill bara att ni ska veta att det inte bara är att göra ett inlägg hux flux, hehe x)



Kram!







 



 
 
Ingen bild

Maja

29 december 2014 19:32

Så du gör aldrig inlägg från datorn?

emmaelins

29 december 2014 22:04

Jo, det är precis det vi båda gör. Jag kanske var lite otydlig, men jag laddar bara upp bilderna från mobilen. Inlägget görs från datorn :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards