EmmaElins

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2016

Vandring

Av emmaelins - 14 oktober 2016 22:05


Hej allesammans!



Idag har vi tillsammans med alla andra nior vandrat i ett område som kallas Ödeshög. Vandringsleden gick mycket längs med Vättern och man var tvungen att ta sig igenom en snårig skog. Det är verkligen inte omöjligt att jag får träningverk imorgon, så mycket backar och berg vi gått uppför.


Vi hade lite otur med vädret. Hade solen varit framme hade vi kunnat ta en massor av fina bilder, eftersom utsikten över vättern är väldigt fin. Nu var det ganska grått ute och därför blev bilderna lite trista, tyvärr.

Den sista slingan vi gick innan vi skulle vara tillbaka var genom en bokskog. Vi såg en massor av gigantiska träd som folk hade ristat in saker på. Känner nu i efterhand att vi kunde ha tagit oss tiden att rista in ett "EE", men eftersom vi inte ville hamna efter blev det inget.


Det var tydligen några elever som hade kommit bort sig helt och gått hela tio kilometer åt fel håll! Det slutade med att en lärare fick plocka upp dem och de fick sedan åka en buss hem en hel timme efter alla andra.

Påtal om bussen, så var vi verkligen bara några centimeter ifrån att köra på en cyklist på vägen hem. Jag vet inte riktigt vad som hände men uppenbarligen hade en cyklist kommit ut mitt på vägen så att busschauffören var tvungen att tvärnita. Alla bara flög fram i sätet, så det var ju tur att alla hade säkerhetsbältet på sig. Som en av lärarna i bussen sa, både cyklisten och vi hade änglavakt.



Nej, nu ska jag kolla på idol och se vem som åker ut.

Vi hörs!


 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards