EmmaElins

Direktlänk till inlägg 29 september 2016

Hösten är här!

Av emmaelins - 29 september 2016 19:05

Hej på er!

 

 

Då september har varit så otroligt varm och solig för att vara september och höst så började jag undra när hösten verkligen skulle komma på riktigt. Men nu verkar det som att den här, och det är inget jag klagar över då jag äntligen kan börja använda mina höstkläder nu. Jag har fått känslan av att många bara ser hösten som något negativt, och nästan går i ide under detta mörkare halvår. Jag tycker däremot att hösten är riktigt mysig, speciellt september och oktober. Det är ju så fint att fota soliga höstdagar när löven är färgglada, och väldigt mysigt att tända ljus och gosa in sig i filtar på kvällarna. Jag kan till och med tycka det är mysigt att höra regnet smattra mot fönsterrutorna, och klampa iväg i gummistövlar till skolan är inget jag har något emot. 

Men jag kan dock hålla med om att det är lite trist att det blir mörkt så fort ute, och att det kan vara så kallt att man måste pälsa på sig 15 lager tröjor för att inte frysa, typ. x) Så trots allt positivt jag sagt om hösten nu kommer sommaren alltid att vara min favoritårstid, alla dagar i veckan.

 


Imorgon är det sista dagen av vår praovecka. Hur många dagar tror ni jag vart där hittils? Svar 1.

Jag var där i måndags men sedan hände något.. jag fick en rejäl omgång av nästan allt ordet sjuk kan innebära. Usch, jag mådde så fruktansvärt dåligt i tisdags så att gå till praoen fanns inte på kartan. 

Sedan dess har jag varit hemma för att försöka bli frisk ännu en gång. Men jag kände att jag inte riktigt blev helt bra från förra veckan, sedan var både min lillebror och Elin förkylda i helgen så mitt imunförsvar kunde uppenbarligen inte stå emot det.

Men det är ju som det är, inget att gräma sig över. Imorgon ska jag iallafall försöka gå dit då det är sista dagen, och förhoppningsvis får jag väl testa på att färga hår då som jag skulle fått göra i tisdags egentligen.

Elin och jag har även planerat att gå ut och luncha tillsammans så det blir mys!

 

 

Ha det bra hörni, hörs!

 

 

 

 

Bilder från WeHeartIt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

N

30 september 2016 21:48

Hur går det med "nya" bloggen? Hihi är så taggad!😍(menar absolut inte att stressa er om ni får den tanken för det behövs inte) 😘

emmaelins

1 oktober 2016 22:54

Ja, du får ursäkta om vi utlovar saker hit och dit och att det dröjer lite, men vi vill få igång den så fort vi bara kan! Blir det inte denna helg, så ska det bli nästa! :)

Kram!

E&E

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards